Sedmy rocnik prestizni vystavy ART & INTERIOR

Tento rok jiz posedme otevre vyberovy vystavni komplex art & interior7 sve brany vsem milovnikum kvalitniho interieroveho designu a osvetleni 20. - 23. dubna 2006 ve Veletrznim palaci. Sedmy rocnik ceskych a zahranicnich prohlidek designu vsak potrva do 4. cervna v Narodni galerii v Praze.

Tento rok budou mit navstevnici jedinecnou prilezitost videt vyber toho nejlepsiho z oblasti nabytkoveho designu, osvetleni a bytoveho vybaveni, jaky v Ceske republice najdete, ale na vystave Foreign Design Show se dozvite i architekturu nejzajimavejsich estonskych rodinnych domu za posledni roky. (Vystava Estonian Architecture: Home 2002 - 2006) a ve dvou narocnejsich prezentacich se predstavi is nizozemskym designem.

Holandsky projekt druheho zlateho veku Prvni z nich, holandsky design z vystavy Second Golden Age 1885-1935, se stane jednou z letosnich senzacnich udalosti v oblasti interieroveho designu. Akci organizovaly Narodni galerie v Praze a Muzeum Drents v Assenu ve spolupraci s AC EXPO a Ing. Petr Ivanov - Tech & Line Tato vystava predstavi exponaty z muzea Drents Museum v Assenu (severovychodni cast regionu Drenthe), ktere bylo v Nizozemsku vytvoreno do roku 1935. Bude predstavovat vyvoj dominantnich stylu v dekorativnim umeni konce 19. a prvni poloviny 20. stoleti v Nizozemsku (obdobi odchodu). Art Deca). Secese se stala poslednim univerzalnim mezinarodnim stylem pouzivanym ve vsech druzich vytvarneho umeni, v architekture a zejmena v uzitem umeni - bytove doplnky, reklama a moda. Secese uprednostnovala dokonaly detail, estetickou hodnotu a kvalitu prace s materialem. Pak prisel styl Art Deco, ktery vsak stale vice respektoval pozadavky strojove vyroby. Dekorativni prvky Deca byly jiz pouzity velmi diskretni. Tento styl byl zameren na zuslechtovani predmetu kazdodenni potreby a existovaly dva ruzne trendy - predstavovaly bud predmety zpracovane s nejvyssi remeslnou zrucnosti a preciznosti, nebo experimenty s pouzitim kovu nebo novych plastu. Secese a art deco se v mnoha ohledech staly zdroji moderniho interieroveho designu a designu.

V Nizozemsku, podobne jako v jinych evropskych zemich, vladla v druhe polovine devatenacteho stoleti opozice proti davovemu pouzivani historickych stylu, proto se zde objevily dva vyvojove trendy, ktere smerovaly k umelecke obnove, ale meli jiny smer - stylizovany naturalismus a Manyristicka linie, purismus na strane druhe, ozdoby na zaklade geometrie a primych linii usiluje o cisty tvar a vyslednou tlumenou vyzdobu. V roce 1876 byla obnovena stara holandska hrncirska dilna De Porceleyne fles, jejimz hlavnim designerem byl Adolf le Comte. V roce 1883 zalozil jeden z jeho spolupracovniku novou hrncirskou dilnu s nazvem Rozenburg v Haagu. Pro tento seminar Th. A. C. Colenbrander prvni objekty, ktere nijak nebyly inspirovane historii. O rok pozdeji zacal le Comte take navrhovat predmety ve stylu soucasneho designu. V 90. letech se centrum usili o restaurovani keramiky prestehovalo z Delftu a Haagu do Amsterdamu, kde bylo zalozenych nekolik workshopu o interierovem designu...

Hnuti uziteho umeni Kolem roku 1900 bylo zalozeno Hnuti uziteho umeni. V ramci tohoto hnuti vznikly ideologicke rozdily mezi temito dvema skupinami designeru. Cinnost prvni skupiny byla velmi podobna cinnosti mezinarodni secese, druha skupina designeru se jmenovala Stavebni hnuti a vytvorili ji priznivci skromnejsiho designu - dekoracnimi prvky chteli pouze zduraznit strukturu objektu..

Velka fotogalerie modernich interieru

  • V obdobi po prvni svetove valce byla strizlivost a zdrzenlivost v designerskem hnuti nahrazena expresivnejsi a bohatsim designerskym stylem znamym jako Amsterodamska skola. Nadvlada amsterdamske skoly zpozdila vyvoj funkcionalismu az do 30. let 20. stoleti. Proto napriklad ve sve dobe nevzbudil velkou pozornost napriklad Nabytek z dilny Gerrita Rietvelda, dnes jednoho z nejslavnejsich nizozemskych navrharu 20. stoleti. Naduzivani dekorativnich prvku a luxusnich materialu skoncilo az v roce 1929, krachem na trzich s akciemi a naslednou hospodarskou krizi. Timto bodem obratu se kolem roku 1935 zacala nova era holandskeho designu.

    Vitej doma Druha vystava s nazvem Vitejte doma s podtitulem Masterpieces of Contemporary Dutch Interior Design 1970 - 2005 predstavi holandsky interierovy design v poslednich letech. Narodni galerie v Praze, Sbirka moderniho a soucasneho umeni a Karin-Beate Phillips ve spolupraci s AC EXPO a Eng. Petr Ivanov - Tech & Line.

    Navstevniky cekaji tak konkretni exponaty (nabytek, osvetleni, podlahove a stenove krytiny, bytovy textil, doplnky, sklo a keramika), jakoz i komplexni interierove ??reseni (prezentovany na fotografiich a videich), jakoz i graficke navrhy pouzite v prumyslu. domaci tvorba (plakaty, publikace), nebo napriklad navrh domacich spotrebicu. Soucasti vystavy bude i vystava venovana projektovani socialni integrace (bydleni pro zdravotne postizene, chranene bydleni). Tato cast vystavy bude obsahovat instalace kombinujici nabytek, stenove a podlahove krytiny, osvetleni a doplnky do interieru tematickych vystav, zive, komunikativni a mnohem poutavejsi, jejichz ukolem je predevsim usnadnit porozumeni a interpretaci novych, soucasnych trendu v evropskem stylu pro mladsi generace..

    Organizatori zvou vsechny zajemce na navstevu Veletrzniho palace a webove stranky vystavniho komplexu www..

    Helga hrabicovym fotografie AC EXPO

Zanechte Svůj Komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here