PRIBEH DOMU, cast 7.: Finalni vnitrni povrchy

Nedavno jsem popsal praci s hlinou, ktera se v domacnosti pouziva jako material na vypln sten, jako jadrova omitka, nekdy primo jako jednovrstva omitka. Nyni se budu venovat finalni uprave vnitrnich povrchu, tedy podlahovych krytin, keramickych dlazdic, obrazu, odhalenych tramovych stropu atd...

Najdete predchozi cast serie zde.

Prvni v poradi ola pokladani podlahovych krytin. Toto neni zcela standardni postup;povrchy sten a pak se polozi podlaha. Ale chteli jsme vlozit soklydo sten. Sokly nevycnivaji ani nezakryvaji nabytek, na jejich hornich okrajich se nelepi prach. Diky zpetnemu pracovnimu postupu jsme nemuseli kupovat drahy system lii ty ZAPUsokly. jenkdyz jsme vystrihli omitkove jadro, nalepili jsme sokl a do dalkyV prvni fazi natahli a sjednotily steny finalni hlinenou omitkou. Na mistech, kde se jiz nepouzivafinalni omitka, vyuzili jsme skvele vlastnosti hliny, tedy po pozarusokl byl znovu navlhceny a vyhlazeny, aby vyplnil spary.

Nechali jsme podlahu tmavouzemni povrch steny bez dnapovrchova uprava. Diky velkemu zaskleni mistnosti nepusobi prostor tmave. V prizemi jsou sklenene panske zonyVysoke stromy navic zakryvaji okna, takze bylo treba zvolit svetlou barvu. Obytny prostor na stenach a na betonovem strope byl osvetlen vapennou barvou. Ve studii jsme aplikovali novou vrstvu jemnozrnne hlinene omitky a strop jsme nechali v barve prirodniho betonu.

Podlahy podle ucelu

Dispozicni reseni podlahovych krytin odpovida obsahu jednotlivych mistnosti. Zakladnim materialem je dvouvrstva dubova podlaha ploprilepena k podkladu. Z duvodu podlahoveho topeni jsme zvolili minimalni tloustku10mm. Monoliticke schody jsou oblozeny stejnym materialemty. Kroky a zakladnu vylozte ostrou hranou a daleVyrobenim podstavce ze stejneho materialu se vytvori dojem kroku kompaktniho materialuty. Stejny material se pouziva iv nekterych nabytcich kombinovanych s podlahou. Pak funguje jako jeden celek s podlahou a v omezenem prostoruvizualni osvetluje mistnost.

V kancelari a koupelnach jsme pouzili keramicke dlazdice. Pro vytvoreni prostoru na spani jsme zvolili kvalitni velkoformatove obklady ve svetlych, nevyraznych prirodnich barvachNenapadne pozadi a prirozeny vzhled sten. Tento princip dava prostor pekne strukturovanym kusem dreva, ktere vyniknou, jako napriklad drevene dyhovane dvere nebo dreveny nabytek.

Dvere na miru

dalHlavnim prvkem vytvarejicim velkou plochu v interieru jsou interierove ??dvere. Priradili jsme je k vyrobe tesarem, protoze jsme na ne meli konkretni pozadavky. Chteli jsme si sami zvolit dubovou dyhu a take vrchni lak, aby dvere a zarubne co nejblize pripominaly drevenou podlahu,.

Pozadovali jsme take bezfalcove (polodrazkove) dvere a instalaci do jednoduche ramove zarubne, coz temer zadny vyrobce dveri nedela. Byly pro to dva duvody. Nejprve jsou zarubne nyni presne namontovane v tenkych prickach spolu s kridly dveri. Ze steny trci pouze klika. Zadruhe, v prizemi, kde jsou puvodni steny tluste a krive, jsme nemuselii toto siroke oblozkove zarubne a vyrovnani krivek, ktere sahaji nekam 5cm.

Zarubne se vesly dovnitr otvoru a opravil se pouze obklad. Mala oprava je jejichstandardizuji vzhled klik z nerezavejici oceli na oknech a interierovych dverich.

Stropy a zrcadla

nejlehciPrace se tykaly povrchove upravy stropu. Dreveny strop jsme prave nechali nezmenen na podlaze. Az v loznici jsme prostor rozjasnily belenim tramu voskem a bilym pigmentem. Nezmenen zustal i zelezobetonovy strop v kancelari a technicke mistnosti. Nechali jsme rozpoznanou nepravidelnou strukturu, ktera vznikla vytlacovanim bednicich desek do vlhkeho betonu.
Vnitrni povrchy jsou doplneny zrcadly. Jejich velke plochy se ukazi jako diskretninanasene na dlazdice a omitky opticky zvetsenemale prostory a opakovanim odrazeneho okoli jsou dokonaleemu hodi.

Ondrej Kafka je autorizovany architekt a spolumajitel architektonickeho studia moad architekti.

dalDalsi cast serie naleznete v teto casti natento tyden.

Zanechte Svůj Komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here